Monday, January 10, 2011

Isu Interlok adalah isu paling lawak!

10 Januari 2011 / 5 Safar 1432


Sebenarnya Interlok adalah bukan isu yang sebenar. Isu yang sebenar adalah isu yang dibuat - buat untuk menaikkan kemarahan.

Mengapa gua katakan seperti itu, semuanya adalah kerana otak gua masih waras dan tidak sempit untuk berfikir diluar kotak. Come on la, kerana perkataan "Pariah" 1 malaysia nak kecoh. Haih.

Novel Interlok adalah novel yang menceritakan keadaan yang pernah terjadi dan ia adalah salah 1 sejarah Malaysia yang berlandaskan fakta dan kebenaran. Sejujurnya, orang yang sering berfikiran negatif sahaja yang anggap Interlok ini adalah 1 penghinaan. Rasanya tidak perlu la kementerian Pendidikan nak haramkan novel Interlok ini, gara - gara dua/tiga orang bantah, 1 karya terhebat nak dijahanamkan.

Terima hakikat, abis cite.

Bukan main lagi isu Interlok ni nak diperbesar -besarkan, tapi isu mamak penang yang diherdik oleh cina dap, tak pulak nak ambik pot. Mana Anwar bangsat? mana si panglima - panglima tempang? Pas? Pkr? Dap? pe cite?

Hanjing sehanjingnya adalah manusia bernama Anwar bin ibrahim.

3 comments:

d said...

Saya Perjuangan..

Saya telah linkkan blog anda... Jutaan Terima Kasih kerana melayari blog saya.


Melayu CinDia
Blogger Gelombang Rakyat

http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

anak sufi said...

salam

blog anda sudah saya pautkan. mohon pautkan blog anak sufi juga. tq

Unknown said...

Salam perjuangan...Blog anda sudah dilinkkan di blog KL BOYZ..
Tanya sikit..., kenapa tak dilink blog kawan dan sahabat anda., kan lebih baik anda berbuat demikian supaya blog anda dapat dilink kan bersama di blog mereka.
Ini blog Saya...
http://klboyzwangsa.blogspot.com